نقاشی ساختمان متین | HOPA
نقاشی ساختمان در تهران – رنگ آمیزی خانه و آپارتمان + نقاشان حرفه ای با قیمت مناسب 88429676 - 09122430313

نقاشی مدرن ساختمان

نقاشی مدرن ساختمان
نقاشی مدرن ساختمان

نقاشی مدرن ساختمان امروزه در بازار با تنوع رنگهای متنوع ساختمان همراه است. رنگ روغنی براق، رنگ روغنی مات و رنگ پلاستیکی، رنگ اکرولیک، رنگ جوتن، رنگ های سایف، رنگ بلکا، رنگ مولتی کالر و غیره در بازار  از تنوع های مدرن رنگ های ساختمانی هستند .هر کدام از این رنگها دارای خواص مختص خود هستند . در واقع دو نوع طیف رنگی داریم رنگهای قابل شستشو و غیر قابل شستشو . رنگهای روغنی بیشترین و بادوام ترین رنگها در شستشو هستند و رنگهای پلاستیک به نوعی فاقد این خاصیت هستند . هر رنگی هم تولید می شود بین این دو طیف قرار می گیرد.

نقاشی ساختمان با غلطک

نقاشی مدرن ساختمان را بهتر درک کنیم.

بخش اول :رنگهای داخلی و نما در نقاشی مدرن ساختمان

مقاومت بالا و پوشش دهی مناسب، آنتی باکتریال، قابلیت تنفس، عایق گرما و سرما، مقاوم در مقابل ضربه و اشعه فرابنفش خورشید، ضد گرد و غبار و مقاوم در مقابل انواع شرایط اب و هوایی  از عوامل دیگری هستند که رنگها را نسبت بهم برتری می دهند. هر چند برای رنگهای داخل ساختمان بسیاری از این فاکتورها مورد نیاز نیست اما برای رنگهای نما داشتن تمام این فاکتورها الزامی است.

بخش دوم : نوع رنگ آمیزی در نقاشی مدرن ساختمان

منظور از نوع رنگ آمیزی ، طریقه اجرای آن می باشد که خود شامل سه دسته کلی است :

1- نقاشی ساختمان با قلمو

تقریبا تا ده سال پیش این روش از نقاشی ساختمان انجام می شد. حتما شما هم دیده اید که یک نقاش ساختمان برای رنگ آمیزی یک خانه حدود یک ماه در یک خانه مشغول بکار می شد . در واقع کار پرزحمتی که امروزه دیگر آگاهی و پیشرفت در تکنولوژی آنجام آنرا غیر عادی و غیر استاندارد می کند. مگر در موارد خاص مثل رنگ آمیزی سطوح منحنی که ناگزیر از استفاده از قلمو باشد.

  نمونه سوالات آزمون نقاشی ساختمان

2- نقاشی ساختمان با غلطک

غلطک ها در فرم ها و مدل های مختلف ، امروزه در نقاشی مدرن ساختمان به کار گرفته می شوند . افزایش کیفیت رنگ آمیزی ، پوشش دهی اسانتر و بهتر ، افزایش سرعت انجام کار از مهمترین مزیتهای این نوع رنگ آمیزی است . که البته مصرف زیاد رنگ هم از معایب ان محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید از این نوشته هم استفاده کنید :

نقاشی ساختمان با غلطک

3- نقاشی مدرن ساختمان با رنگهای فانتزی

امروزه صنعت رنگسازی در دنیا ، با تکنولوژی تنیده شده و رنگهای متنوعی وارد بازار شده که متداول ترین این رنگها که در کشورمان نیز تولید می شوند رنگهای مولتی کالر هستند . در واقع می شد گفت که دو یا سه فام از رنگهای ساختمانی با هم ترکیب شده اند در صورتی که غلظتهای متفاوتی دارند. کمی برجستگی از نشانه های این رنگ است .

البته یکسری رنگهای دکوراتیو سه بعدی نیز وجود دارند که حالت سایه روشن دارند و با کاردک و تیغ اجرا می شوند .

بخش سوم : فام رنگی در نفاشی مدرن ساختمان

منظور از فام رنگی یعنی انتخاب رنگهاست . که از مسایل روانشناسی تا روحیه و شناخت افراد به رنگها در انتخاب آنها اثر گذار است . حال چه این انتخاب اگاهانه باشد و چه غیر آن ، یکی از تاثیر گذارترین عوامل در نقاشی مدرن ساختمان است .

رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید 

انتخاب رنگ با روشهای متنوعی در ساختمانها دیده می شود . از انتخابهای تک رنگ گرفته تا بکارگیری طیفهای مختلف رنگی در کنار یکدیگر و حتی بکارگیری رنگهای مکمل و متضاد در دیوارهای یک آپارتمان.

  رنگ آمیزی و نقاشی پلاستیک ساختمان

اینجا فقط پای سلیقه شخصی افراد مهم است . اینکه چه رنگیهایی را دوست دارید. می توانید با یک سرچ ساده در گوگل هم خانه های مختلف رنگی را مشاهده کنید . اما باز انچه که در خانه شما اتفاق می افتد تفاوت دارد با نوع نگاه شما از داخل مانیتور کامپیوتر یا لب تابتان .

با توجه به اینکه یک خانه فقط دیوار و سقف نیست و ووسایل خانه از فرش و مبلمان و پرده ها و … هم وجود دارند با انتخاب درست می توانید فضای خانه را تلطیف و آرام تر نشان دهید و یا بالعکس .

ولی در نهایت به سمت طیف رنگی بروید که دوستش داشته باشید. خانه شما برای شماست و انرا طوری چیدمان کنید که خوشایندتان باشد. به فکر افکار دیگران و اقوام نباشید به فکر اسایش خودتان باشید. اما فراموش نکنید که در خانه شما تنها نیستید! پس نظرات جمیع خانواده باید لحاظ شود .

بهترین انتخاب ها

سقف های سفید رنگ همیشه حس خوبی به فضای خانه ها می دهد . اگر تجربه رنگ آمیزی سقفهای تیره را داشته باشید بیشتر متوجه می شوید. البته سقفهای رنگی یا شبیه اسمان طبیعت می تواند رویایی باشد . اما معمولا برای یک زندگی ساده ی شهری سقفهای سفید رنگ در اکثر دنیا بیشترین و بهترین انتخاب مردم عادی است.

رنگهای گرم هایلایتی یا سرد گرم شده یا بهتر بگوییم رنگهایی که نه گرم گرم هستند نه سرد سرد در دیوارها حس خوبی را انتقال می دهند. بهترین نوع از این نوع رنگ ها طیف های رنگی که خاک کویری که افتاب خورده را می شود ملاحظه کرد. البته این یک پیشنهاد است اما انتخاب های متنوع رنگی دیگری را نیز می توانید تجربه کنید. از طوسی ها بسیار ملایم تا رنگهای استخوانی گرم شده ………..

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.7]

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *