نقاشی ساختمان متین | HOPA
نقاشی ساختمان در تهران – رنگ آمیزی خانه و آپارتمان + نقاشان حرفه ای با قیمت مناسب 88429676 - 09122430313

رنگ آمیزی و نقاشی مدرسه

نقاشی و رنگ آمیزی مدرسه
نقاشی و رنگ آمیزی مدرسه

رنگ آمیزی و نقاشی مدرسه عنوان نوشتار امروزم است که حاصل تجربیات و آموخته های خودم از رنگ آمیزی مدارس در ایران می باشد. مدرسه ها معمولا در ایران در چند دسته بندی قرار می گیرند. مدارس ابتدایی ، مدارس راهنمایی ، هنرستان ها و دبیرستان ها بخشی از این دسته بندی هستند البته مدارس غیر انتفاعی هم هستند که بصورت خصوصی مدیریت می شوند. اما چه نوع رنگ آمیزی مناسب نقاشی مدرسه هاست و این دسته بندی و سنین مختلف دانش آموزان چه رنگ بندی هایی را می طلبد ؟

نقاشی ساختمان منطقه 7 تهران

رنگ آمیزی و نقاشی مدرسه ایتدایی

برای مدارس ابتدایی برای محیط بیرون و حیاط مدرسه ، می شود از نقاشی های الهام بخش و شاد برای تدریس استفاده کرد . برخي تحقيقات علمي نشان داده اند ،‌85% از دلايل افت تحصيل دانش آموزان جنبه هاي عاطفي دارد. همچنين پژوهش هاي مربوط به مغز نشان مي دهند، ميزان ونوع رنگ بر يادگيري موثر است. هررنگي با طول موج مشخصي ، نوع رفتار را در فرد شكل مي دهد. سرگروه رنگ هاي گرم ، رنگ قرمز با بالاترين شدت طول موج رنگ ( 7 هزار آنگستروم ) است كه فرد را به هيجان دعوت مي كند و بنفش در رنگ هاي سرد آنگستروم ، طرف مقابل را به سكون مي خواند . حالا بهتر است در مدارس رنگي بين اين دو گروه انتخاب شود تا دانش آموزان رادر جهت رفتارهاي مناسب هدايت كند. تاثيرات فيزيولوژيك رنگ هاي نامناسب مي تواند موجب گرفتگي عضلاني ، سرعت تنفس ، افزايش ضربان قلب و فشارخون شود وبر فعاليت مغزي تاثير بگذارد. همان طور كه نور ناكافي در محيط سبب خستگي چشم مي شود ، تركيب رنگي نامتجانس محيط مي تواند به كاهش واكنش و اختلال در انجام كار بينجامد. همچنين ، روانشناسي و رنگ آميزي مناسب سبب بهبود پردازش بصري اطلاعات وكاهش فشار رواني مي شود.

  نقاشی ساختمان الهیه

رنگ دیوارهای كلاس باید متناسب با مقطع و پایه تحصیلی دانش آموزان انتخاب شود. دانش آموزان مقطع دبستان یا پیش دبستانی رنگ های تند مانند قرمز و نارنجی را می پسندند . معمولا در ایران کلاس ها را سفید رنگ می کنند یا رنگ خیلی روشن که برای مدارس ابتدایی توصیه نمی شود زیرا که سفید موجب خستگی چشمان می شود .

رنگ آمیزی و نقاشی مدرسه راهنمایی و دبیرستان

رنگ آمیزی و نقاشی مدرسه راهنمایی باید از طیف رنگهای ملایم انتخاب شود . در واقع هر چقدر که رنگهای با کنتراست رنگی زیاد مناسب دبستان و پی دبستان است برای دوره راهنمایی این کنتراست رنگی باید کمتر باشد و در دوران دبیرستان و هرستان به حداقل خود برسد . زیرا که رنگهای تیره ، برای سنین دبیرستان ، حامل استرس خواهد بود . پس هر چقدر که رنگها روشن تر و ملایم تر باشند مناسبتر برای دوران دبیرستان خواهند بود .

چه نوع رنگ ساختمانی و فام رنگی مناسب کلاس مدارس است ؟

معمولا در ایران مدارس تا نصف سنگ هستند و مابقی دیوار گچی ، که رنگهای اکریلیک و پلاستیک مناسب ترین رنگها هستند . بخصوص بهتر آن است که مدارس هر سال رنگ آمیزی شوند تا هم بهداشتی تر و هم بانشاط تر باشند . برای سقف ها معمولا رنگ سفید بهترین انتخاب است ولی برای درب ها و پنجره ها باید از رنگ روغنی استفاده کرد . همیشه در رنگ آمیزی ساختمان ، برای آنکه چشم آزرده نشود محل ورود نور را سفید می کنند با طبعیت از این قانون پنجره ها را می شود رنگ سفید انتخاب کرد . اما برای مابقی دیوار ها از با توجه به نوع مدرسه می شود از رنگهای آبی و سبز و کرم و … استفاده کرد. بخصوصی دیواری که تخته به آن نصب می شود بهتر است که دارای کنتراست رنگی باشد .

  رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان منطقه 1 تهران

برای اینکه ایده های خوبی برای نقاشی و رنگ آمیزی مدرسه داشته باشید می توانید از عکس های زیر کمک بگیرید .

5 رنگ در کلاس که یادگیری فعال را تقویت می کند
2) زرد: توجه کننده. وقتی نوبت به جلب توجه دانشجویان می رسد و آنها را حفظ می کنید ، رنگ زرد سلطان است. …
3) نارنجی: حالت دهنده. رنگ نارنجی تفکر انتقادی و حافظه را تشویق می کند. …
4) سبز: گیرنده غلظت آرام. …
5) آبی: بهره وری و خلاقیت .

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *