نقاشی ساختمان متین | HOPA
نقاشی ساختمان در تهران – رنگ آمیزی خانه و آپارتمان + نقاشان حرفه ای با قیمت مناسب 88429676 - 09122430313

رنگ آمیزی MDF

رنگ آمیزی MDF
رنگ آمیزی MDF

برای رنگ آمیزی MDF ام دی اف نیازمند کمی مهارت رنگ آمیزی با قلمو و غلطک های بیست سانتی را دارید. البته رنگ آمیزی mdf با رنگهای معمولی و داخل ساختمان کار صحیحی به نظر نمی رسد زیرا ام دی اف سطح چوبی به شمار می رود و رنگ ممکن است بخوبی روی آن دوام نداشته باشد . اما اگر ناچار شدید به هر دلیلی دست به اینکار بزنید دو راهکار پیشنهاد می کنیم اول اینکه اینکار را به یک نقاش حرفه ای بسپارید دوم اینکه اگر خودتان تمایل دارید انجامش بدهید همه مسئولیت آنرا بر عهده بگیرید . خب بریم سراغ طریقه رنگ آمیزی MDF.

قیمت نقاشی ساختمان 

طریقه رنگ آمیزی MDF

قبل از رنگ آمیزی باید نوع رنگی که می خواهید بزنید مشخص کنید . رنگهای فوری یا رنگهای روغنی و اکریلیک و یا رنگ پلاستیک!!! بله این مورد آخری هم دیده شده است . رنگهای پلاستیک مقاومت محکمی ندارند و غیر قابل شسشتشو هستند و مناسب ام دی اف آن هم با روکش های ایرانی اصلا نیستند پس آنرا کنار بگذارید.

برای رنگهای فوری هم نیاز به اسپری و پمپ آن دارید که آن هم کار شما نیست پس بهتر آن است که از رنگهای روغنی و یا اکریلیک بخاطر قابلیت شستشو استفاده کنید . و برای آنکه در شستشو و ظاهر رنگ به ایده ال خوبی برسید از رنگهای نیمه مات استفاده کنید .

مراحل رنگ آمیزی mdf

روکش Mdf اگر از نوع براق باشد برای رنگ آمیزی حتما ااز برگ سنباده استفاده کنید . یعنی قبل از شروع رنگ آمیزی ، سطح ,MDF را سنباده کاری و گردگیری کنید و سپس اقدام به رنگ آمیزی کنید.

  بهترین نقاش ساختمان تهران

اگر MDF شما مات باشد ولی چرک و کثیف باشد لازم است که آلودگی ها را پاک کنید برای اینکار از پوستاب استفاده کنید و پس از خشک کردن و گردگیری از یک لایه نازک پرایمر رنگهای واتر بیس هم می توانید کمک بگیرید که سریع خشک می شوند.

بستگی به تیرگی و رنگ روکش MDF و نوع فام رنگی که انتخاب می کنید ممکن است که سه بار به بیشتر برای پوشش دهی مجبور به رنگ آمیزی شوید . اگر حین آستری کار مشاهده کردید که جذب رنگ بیشتری دارید لایه آستری را به اصلاح شل و نازک بزنید و تا کاملا خشک نشده به سراغ دست دوم و سوم نروید.

برای آنکه سریعتر کار را انجام دهید می توانید آستری رنگ را از نوع اکریلیک انتخاب کنید تا سریعتر خشک شود .

اگر دنبال بافتهای هنری ماند کوبیسم و … روی کابینتهایتان هستید از رنگهای روغنی بهره بگیرید که قدرت مانور بیشتری به شما می دهند .

یادتان هم باشد که کسب مهارت نیازمند تجربه است . پس اگر خرابکاری کردید ناراحت و ناامید نشوید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *