نقاشی ساختمان متین | HOPA
نقاشی ساختمان در تهران – رنگ آمیزی خانه و آپارتمان + نقاشان حرفه ای با قیمت مناسب 88429676 - 09122430313

رنگ آمیزی دیوار حیاط و باغ

رنگ آمیزی دیوار حیاط
رنگ آمیزی دیوار حیاط

رنگ آمیزی دیوار حیاط و باغ می تواند ظاهری تازه و کاملاً زیبا به خانه و ویلایتان بدهد و ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کند. همچنین رنگ از دیوارها در برابر باد و هوا محافظت می کند. اما رنگ آمیزی دیوارهای بیرون به دانش و آمادگی خاصی نیاز دارد. شما باید زمان زیادی را برای آماده سازی اختصاص دهید و بهترین مواد را انتخاب کنید. اینها بهترین اطمینان را از نتایج خوب و محافظت طولانی مدت به شما می دهند.

معمولا در ایران ، برای رنگ آمیزی از نقاش ساختمان کمک گرفته می شود اما اگر در منطقه ای هستید که نقاش مناسب در اختیارتان نیست و یا هم خودتان علاقه به رنگ امیزی دارید در این نوشتار نکات مهمی را به شما خواهیم گفت.

نمونه کار نقاشی ساختمان

مراحل قدم به قدم رنگ آمیزی دیوار حیاط و باغ

قبل از هر گفتن مراحل نکته ای مهم را یاد آوری می کنم که حتما از برسها و غلتک های با کیفیت خوب استفاده کنید – اینها نتیجه بهتری دارند.

مرحله اول : انتخاب رنگ از لحاظ جنس و فام

خب برای اینکه رنگتان در مقابل تابش خورشید و باران و باد ایمن بماند بهترین انتخاب رنگهای اکریلیک هستند . رنگ های اکریلیک مخصوص نما در بازار وجود دارند. که حتی برای مقاوم سازی حاوی سیلیکون نیز هستند. این نوع رنگ به ضد آب بودن دیوار کمک می کند و در عین حال باعث می شود رطوبت موجود در دیوار به بیرون تبخیر شود.

مرحله دوم : آماده کردن سطح دیوار

دیوارتان چه آجری باشد چه سیمانی ممکن است موانعی برای رنگ امیزی داشته باشند. مانع شاخ و برگ درختان ، یا میخ هایی که روی دیوار وجود دارند. باید میخ ها را بکنید و سوراخ آنها را درزگیری کنید و یا احتمالا اگر ترکهایی در دیوار است با بتونه و در صورت بزرگ بودن ترک ، آنرا با گچ ترمیم کنید .

  حل مشکل پوست پوست شدن رنگ سقف

مشکل رسوبات نمکی

اگر دیوار تازه کار شده باشد و یا تازه سیمان شده باشد منظور این است که تا حالا رنگ نخوره باشد ، احتمالا دارای رسوبات نمکی است که رنگ نخواهد گرفت و اگر هم بگیرد تغییر رنگ خواهید داشت. برای همین از یک برس بصورت نرم روی این رسوبات بکشید تا سطح کاملا آماده رنگ آمیزی شود .

مرحله سوم : دیوار را تمیز کنید

همیشه از یک دیوار تمیز شروع کنید. اگر دیوار حساس به آب است ، یا اگر در یک محیط جنگلی زندگی می کنید ، مطمئناً اثرات خزه یا رشد جلبک را احساس خواهید کرد. می توانید این کار را با برس سیمی بردارید. بل از شروع نقاشی مطمئن شوید که دیوار واقعاً خشک شده باشد .

مرحله چهارم : پرایمر فراموش نشود.

برای اینکه قدت چسبندگی رنگ به دیوار را بالا ببرید حتما از پرایمر مخصوص استفاده کنید . بخصوص اگر دیوارتان سیمانی است از پرایمر مختص خود آن استفاده کنید. این علاوه بر چسیندگی بیشتر رنگ ، باعث می شود که رنگ کمتری هم مصرف شود . این پرایمر ها بی رنگ هستند و بنوعی بستر را برای رنگ آمیزی آماد می کنند. البته زدن پرایمر با غلتک کار سخت و طاقت فرسایی است و بهتر است بصورت اسپری انجام شود.

مرحله پنچم : رنگ آمیزی

برای رنگ آمیزی از غلتک مو بلند استفاده کنید. در این صورت همپوشانی کمتری مشاهده می شود و شما بسیار سریعتر می توانید کار کنید. اطمینان حاصل کنید که غلتک به خوبی با رنگ پر شده است. یک نوار عمودی از رنگ بزنید. غلتک را با رنگ بیشتری پر کنید ، و یک نوار دوم را با فاصله 40 سانتی متر اعمال کنید. حالا دو نوار رنگ را به صورت مورب روی هم بچرخانید. مطمئن شوید که رنگ را به تمام شکاف ها زده اید.

  نقاشی ساختمان منطقه 2 تهران

پس از خشک شدن اگر دیدید که پخش رنگ در همه دیوار یکسان نیست و سایه روشن دیده شد باید دوباره رنگ آمیزی کنید. تا دیوارها ، اشباع و یکدست شوند. خب خدا قوت تمام شد. اگر هم حوصله ندارید می توانید از گروه نقاشی ساختمان هوپا کمک بگیرید.

برخی سوالات شما

از چه رنگی در دیوارهای خارجی استفاده می کنم؟

رنگ دیوار اکریلیک (پایه آب) بهترین انتخاب برای دیوارهای خارجی است. این نوع رنگ به ضد آب بودن دیوار کمک می کند و در عین حال باعث می شود رطوبت موجود در دیوار به بیرون تبخیر شود.

چگونه دیوار جیاط را برای نقاشی آماده می کنید؟

آمادگی برای نقاشی در خارج از دیوارها
قبل از شروع نقاشی دیوارها باید تمیز و خشک باشند. اگر روی دیواره ها کپکی وجود دارد ، با استفاده از برس سیمی آن را با محلول سفید کننده و آب پاک کنید. دیوارها را باید از گرد و غبار ، خاک و تار عنکبوت پاک کنید.

آیا می توانید مستقیم روی دیوارها نقاشی کنید؟

دیوار سیمانی یا اجری مهم نیست ، آنها باید خشک و عاری از چربی و گرد و غبار ، سوراخ ها و ترک ها ، گچ پوسته پوسته ، رنگ لایه برداری و… باشند. … تمام کاری که شما باید انجام دهید ، استفاده از آستر و زیرپوش با غلتک برای ایجاد بهترین سطح است.

[elfsight_instagram_feed id=”1″]

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *